David Orr: Újragondolt oktatás
David W. Orr főleg a környezettudatos gondolkodásmód és az oktatás kapcsolatát boncolgató írásai révén vált híressé, ez az esszéje is egy ezek közül. Öt olyan intézkedést részletez, amelyek szerinte elengedhetetlenek lennének ahhoz, hogy a következő nemzedékeket az ökológiai fenntarthatóságra neveljük.
Link: https://ligetmuhely.com/liget/ujragondolt-oktatas/
Ezeket is láttad már?
-
André Stern: …és sosem jártam iskolába – Egy boldog gyermek története
TovábbAndré Stern: …és sosem jártam iskolába – Egy boldog gyermek története
André Stern úgy vált nagytudású, elismert és boldog emberré, hogy egyáltalán nem járt iskolába. A könyvben ennek történetét meséli el. Bár Magyarországon – ellentétben Franciaországgal – a törvények szerint az iskolába járás nem kerülhető meg, Stern története mégis rendkívül tanulságos és mindenekelőtt inspiráló számunkra is. Leginkább azért, mert kiderül belőle: akkor tudunk a legtöbbet tanulni, ha szabadon foglalkozhatunk azzal, ami leginkább érdekel bennünket.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címke: kiiskolázás -
David Orr: Mi az oktatás célja? In: Paradigmaváltás?! 63-72.o.
TovábbDavid Orr: Mi az oktatás célja? In: Paradigmaváltás?! 63-72.o.
David W. Orr leginkább az oktatás és a környezettudatos gondolkodásmód kapcsolatát boncolgató írásai révén vált híressé, ez az esszéje is egy ezek közül. Fókuszában hat, az oktatás szempontjából kulcsfontosságú kulturális mítosz (azaz meggyőződés) megkérdőjelezése áll. Orr világossá teszi azt is, hogy a környezeti nevelés – jó esetben – nem csupán ismeretterjesztést jelent, hanem kultúránk alapvető meggyőződéseinek (és értékeinek) újragondolását is.
Kategóriák: Cikkek, tanulmányok, Oktatásunk -
Joseph Cornell: Kézenfogva gyerekekkel a természetben
TovábbJoseph Cornell: Kézenfogva gyerekekkel a természetben
Kreatív, egyszerűen kivitelezhető játékokkal, gyakorlatokkal segítheti ez a könyv minden kirándulás vagy tábor szervezőit: a gyermekek számára még gazdagabb élménnyé tehetjük a találkozást a természettel, megmutathatjuk nekik a természet apró részleteit, amelyek felett amúgy könnyen elsiklik a szem. A megfelelő játék kiválasztásában kategóriacímkék segítik az olvasót: minden gyakorlat előtt feltünteti a szerző, hogy az milyen alaphangulatú (csendes elmélyedő, aktív megfigyelő, mozgékony-játékos); milyen fogalmak, hozzáállás, képességek fejlesztését segíti elő elsősorban; hol, mikor játsszuk; mekkora a szükséges létszám; mi a legmegfelelőbb korcsoport; mik a kellékek, ha vannak. A könyv végén kategóriák szerinti mutatóba rendszerezve is megtalálhatók a feladatcímek, ami még jobban megkönnyíti a használatot.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: környezeti nevelés, módszertan, tábor, természeti nevelés
Vélemények
Még nincsenek értékelések.