A tatabányai Ökokönyvtár
2018-ban Tatabánya József Attila Megyei és Városi Könyvtára elnyerte a nemzetközi Zöld Könyvtár Díjat. Tevékenységükről, ökologikus működésükről összeállítottak egy beszámoló anyagot, amely példa és inspiráció lehet más hasonló intézményeknek.
József Attila Megyei és Városi Könyvtár, 2016
Link: http://zoldkonyvtar.jamvk.hu/wp-content/uploads/2019/10/Okofuzet_A5_interaktiv.pdf
Ezeket is láttad már?
-
Takács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
TovábbTakács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
A gyerekek megtapasztalhatják, honnan és hogyan érkezik az étel az asztalukra. Láthatnak élőben disznót, fejhetnek tehenet, gondozhatnak csirkét. Az állam mögé állt a hazai tanyapedagógiai programnak, ám az egyelőre mégsem működik.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk -
Linda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan
TovábbLinda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan
A „Növekedés határai” című világhírű tanulmány egyik szerzője, Dennis Meadows és szerzőtársa, Linda Booth Sweeney egy igazán átgondolt és széles körben használható kézikönyvet állított össze tanulási és rendszergondolkodási képességek fejlesztésére. A bevezető gondolatok című fejezet bőséges elméleti hátteret biztosít ahhoz, hogy megértsük, miért olyan égetően fontos, hogy elsajátítsuk a rendszergondolkodást. A könyv játékosan – de nem gyerekesen – vezeti rá az olvasót (a játékosokat) a rendszergondolkodás elemeire és gondolkodási sémáira. A 30 különféle játék, megannyi változatban, remek sorvezető kiscsoportos foglalkozásokhoz és közösségi összejövetelekhez. A „játékok összegző mátrixa” oldal segítségével könnyedén el tudjuk dönteni, melyik játék milyen nevelési, szemléletformálási célokat szolgál, s kikkel érdemes játszani.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: játék, módszertan, rendszergondolkodás -
Daniel Quinn: Az iskoláztatás rejtett programja
TovábbDaniel Quinn: Az iskoláztatás rejtett programja
Az ökológiai témákban egykor sokat publikált amerikai író írásában az iskolarendszerrel, illetve még inkább, a mögötte meghúzódó kultúránkkal kapcsolatos nézeteit osztja meg. Őszintén fogalmaz: “Ahelyett, hogy két-három évig olyasmikre tanítjuk a gyerekeket, amiket amúgy is elkerülhetetlenül megtanulnak, miért nem olyasmikre tanítjuk inkább őket, amiket amúgy nem feltétlenül fognak megtanulni, és amiket abban a korban éppenséggel még élveznének is?” Erre példákat is hoz. Véleménye szerint emellett az oktatási rendszernek jellegzetessége, hogy olyan emberré formál bennünket, akiknek nincsenek meg a fenntartható élethez szükséges valódi készségeik. Az iskolai oktatás alternatívájaként az otthontanulást és az egyéb iskolamentes nevelési programokat ajánlja.
Kategóriák: Cikkek, tanulmányok, Oktatásunk Címkék: alternatív iskolák, oktatás kritika, otthon tanulás
Vélemények
Még nincsenek értékelések.