módszertan

Mind a(z) 9 találat megjelenítve

  • Magosfa Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány – Kismaros

    Tovább

    Magosfa Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány – Kismaros

    A Magosfa Alapítvány munkatársai elsősorban általános iskolás, legfeljebb 15 fős gyermekcsoportoknak tartanak tartalmas, környezeti nevelési célú foglalkozásokat. A terepi és beltéri modulokról, szakkörökről, előadásokról a honlapon és a megadott elérhetőségeken tájékozódhatunk.

  • Roots & Shoots – Rügyek és gyökerek

    Tovább

    Roots & Shoots – Rügyek és gyökerek

    “Közel 100 országban kipróbált, nemzetközi modellen nyugvó környezeti nevelési program, melynek célja, hogy a fiatalokat cselekvésre ösztönözze, és így lehetőséget adjon a számukra, hogy a környezettudatos életmód alapjait tapasztalati úton sajátítsák el.” – áll az oldal köszöntőjében. A világhírű csimpánzkutató által létrehozott intézmény, a Jane Goodall Intézet munkatársai hazánkban is munkálkodnak a környezeti nevelés megerősítésén. Az oldal az intézeti célkitűzések mellett jól bemutatja a futó projekteket is.

  • Fogyasztó Kúra – Környezeti nevelési modulgyűjtemény a fenntartható fogyasztásról

    Tovább

    Fogyasztó Kúra – Környezeti nevelési modulgyűjtemény a fenntartható fogyasztásról

    Csaknem ötven részletesen kidolgozott foglalkozástervet ad a kezünkbe ez a kiváló modulgyűjtemény. Pedagógusoknak, környezeti nevelőknek, tábori programok tervezőinek óriási könnyebbséget jelenthetnek ezek a “konyhakész”, pontosan paraméterezett, háttéranyagokat is biztosító programleírások. Öt témakörben (környezetünk rendszerei, életmód, élelmiszer, vásárlás, önfenntartás) találunk benne körülbelül 10-10 foglalkozástervet.

  • Joseph Cornell: Kézenfogva gyerekekkel a természetben

    Tovább

    Joseph Cornell: Kézenfogva gyerekekkel a természetben

    Kreatív, egyszerűen kivitelezhető játékokkal, gyakorlatokkal segítheti ez a könyv minden kirándulás vagy tábor szervezőit: a gyermekek számára még gazdagabb élménnyé tehetjük a találkozást a természettel, megmutathatjuk nekik a természet apró részleteit, amelyek felett amúgy könnyen elsiklik a szem. A megfelelő játék kiválasztásában kategóriacímkék segítik az olvasót: minden gyakorlat előtt feltünteti a szerző, hogy az milyen alaphangulatú (csendes elmélyedő, aktív megfigyelő, mozgékony-játékos); milyen fogalmak, hozzáállás, képességek fejlesztését segíti elő elsősorban; hol, mikor játsszuk; mekkora a szükséges létszám; mi a legmegfelelőbb korcsoport; mik a kellékek, ha vannak. A könyv végén kategóriák szerinti mutatóba rendszerezve is megtalálhatók a feladatcímek, ami még jobban megkönnyíti a használatot.

  • Klein Sándor, Soponyai Dóra: A ​tanulás szabadsága Magyarországon

    Tovább

    Klein Sándor, Soponyai Dóra: A ​tanulás szabadsága Magyarországon

    Egy tudományos igényű, tartalmas, 700 oldalas összefoglaló kötet a tömegoktatás alternatív pedagógiai irányzatairól és iskoláiról. Különösen értékessé teszi a könyvet, hogy a szerzők szinte mind a 32 fejezetben hazai példákon és jógyakorlatokon keresztül mutatják be az egyes irányzatokat, iskolákat, témákat és tanáregyéniségeket. A mű lényegében egy pedagógiatörténeti áttekintés, amely azt bizonytíja, hogy az alternatív iskolák filozófiai alapjai, illetve pedagógiai eszközei már csaknem egy évszázada készen állnak. A szerzők továbbá amellett érvelnek, hogy az oktatásügyben is érték a sokszínűség.

  • Linda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan

    Tovább

    Linda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan

    A „Növekedés határai” című világhírű tanulmány egyik szerzője, Dennis Meadows és szerzőtársa, Linda Booth Sweeney egy igazán átgondolt és széles körben használható kézikönyvet állított össze tanulási és rendszergondolkodási képességek fejlesztésére. A bevezető gondolatok című fejezet bőséges elméleti hátteret biztosít ahhoz, hogy megértsük, miért olyan égetően fontos, hogy elsajátítsuk a rendszergondolkodást. A könyv játékosan – de nem gyerekesen – vezeti rá az olvasót (a játékosokat) a rendszergondolkodás elemeire és gondolkodási sémáira. A 30 különféle játék, megannyi változatban, remek sorvezető kiscsoportos foglalkozásokhoz és közösségi összejövetelekhez. A “játékok összegző mátrixa” oldal segítségével könnyedén el tudjuk dönteni, melyik játék milyen nevelési, szemléletformálási célokat szolgál, s kikkel érdemes játszani.

  • Lóra és méhekre gyűjtenek a gyerekek

    Tovább

    Lóra és méhekre gyűjtenek a gyerekek

    A Nógrád megyei Rimócon egy kertészmérnök végzettségű tanárnő a termőföld és a természet iránti szeretetet oltja a gyerekekbe az általa vezetett iskolakertprogramon keresztül. A videóból a kert hangulatát, illetve a tanárnő és a gyerekek mentalitását ismerhetjük meg. Igazán lelkesítő történet, ami reményeink szerint hasonló projekteket inspirál majd.

  • MAGOSFA Kicsik és nagyik programot bemutató film

    Tovább

    MAGOSFA Kicsik és nagyik programot bemutató film

    A Magosfa Alapítvány Kicsik és nagyik elnevezésű programja egy ötletes kezdeményezés. Lényege, hogy a nemzedékek közötti kapcsolatteremtést is segítve közösségi élményeket ad az idősek otthona lakóinak és az őket meglátogató diákoknak. Az alkalmanként néhány órára találkozó időseket és fiatalokat fenntarthatósággal vagy hagyományokkal kapcsolatos témafelvetésekkel, illetve közösen elvégzendő feladatokkal segíti az Alapítvány. A 4-6 fős asztaltársaságokban a fiatalok és idősek egymást kölcsönösen meghallgatják, és a megadott feladatokon közösen dolgoznak. Mindez jó példaként szolgál arra, hogy miként lehet a generációk közt elveszett tudást és szemléletmódot újból a közösségek javára fordítani.

  • SummerHill – Teljes film, magyar felirattal

    Tovább

    SummerHill – Teljes film, magyar felirattal

    A formanyelvében is a ’90-es éveket idéző, kedves játékfilm igaz történeten alapul: 1999-ben az angol kormányzat el akarta lehetetleníteni az 1921 óta működő, s az alternatív oktatás-nevelés szimbolikus helyének számító Summerhill iskolában folyó nevelői munkát. A film gondolatébresztő, kedvcsináló alkotás: nemcsak a summerhilli diákvilágba nyerünk betekintést, hanem annak a konfliktusnak a természetébe is, amely a konvencionális oktatási szemléletmód és az alternatív megközelítések között feszül.

    Kategóriák: , Címke:

Mind a(z) 9 találat megjelenítve