David Orr: Újragondolt oktatás
David W. Orr főleg a környezettudatos gondolkodásmód és az oktatás kapcsolatát boncolgató írásai révén vált híressé, ez az esszéje is egy ezek közül. Öt olyan intézkedést részletez, amelyek szerinte elengedhetetlenek lennének ahhoz, hogy a következő nemzedékeket az ökológiai fenntarthatóságra neveljük.
Link: https://ligetmuhely.com/liget/ujragondolt-oktatas/
Ezeket is láttad már?
-

Takács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
TovábbTakács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
A gyerekek megtapasztalhatják, honnan és hogyan érkezik az étel az asztalukra. Láthatnak élőben disznót, fejhetnek tehenet, gondozhatnak csirkét. Az állam mögé állt a hazai tanyapedagógiai programnak, ám az egyelőre mégsem működik.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk -

Linda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan
TovábbLinda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan
A „Növekedés határai” című világhírű tanulmány egyik szerzője, Dennis Meadows és szerzőtársa, Linda Booth Sweeney egy igazán átgondolt és széles körben használható kézikönyvet állított össze tanulási és rendszergondolkodási képességek fejlesztésére. A bevezető gondolatok című fejezet bőséges elméleti hátteret biztosít ahhoz, hogy megértsük, miért olyan égetően fontos, hogy elsajátítsuk a rendszergondolkodást. A könyv játékosan – de nem gyerekesen – vezeti rá az olvasót (a játékosokat) a rendszergondolkodás elemeire és gondolkodási sémáira. A 30 különféle játék, megannyi változatban, remek sorvezető kiscsoportos foglalkozásokhoz és közösségi összejövetelekhez. A „játékok összegző mátrixa” oldal segítségével könnyedén el tudjuk dönteni, melyik játék milyen nevelési, szemléletformálási célokat szolgál, s kikkel érdemes játszani.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: játék, módszertan, rendszergondolkodás -

David Orr: Mi az oktatás célja? In: Paradigmaváltás?! 63-72.o.
TovábbDavid Orr: Mi az oktatás célja? In: Paradigmaváltás?! 63-72.o.
David W. Orr leginkább az oktatás és a környezettudatos gondolkodásmód kapcsolatát boncolgató írásai révén vált híressé, ez az esszéje is egy ezek közül. Fókuszában hat, az oktatás szempontjából kulcsfontosságú kulturális mítosz (azaz meggyőződés) megkérdőjelezése áll. Orr világossá teszi azt is, hogy a környezeti nevelés – jó esetben – nem csupán ismeretterjesztést jelent, hanem kultúránk alapvető meggyőződéseinek (és értékeinek) újragondolását is.
Kategóriák: Cikkek, tanulmányok, Oktatásunk



Vélemények
Még nincsenek értékelések.