Takács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
A gyerekek megtapasztalhatják, honnan és hogyan érkezik az étel az asztalukra. Láthatnak élőben disznót, fejhetnek tehenet, gondozhatnak csirkét. Az állam mögé állt a hazai tanyapedagógiai programnak, ám az egyelőre mégsem működik.
Andron Könyv Kft. – Kisközösségi Program, 2017
Link: www.kiskozossegek.hu/epitokockak
Ezeket is láttad már?
-
Szervezzünk közösségi ökotábort bármely korosztálynak!
Cselekvési Tipp100 Ft99 Ft Kosárba rakomSzervezzünk közösségi ökotábort bármely korosztálynak!
Nyári táborok nemcsak gyerekek életét gazdagíthatják friss tapasztalatokkal, új barátságokkal, életre szóló élményekkel. A környezeti nevelés három ága közül (természeti nevelés, fenntarthatóságra nevelés, globális nevelés) gyerektáborok esetében a természeti nevelésre (azaz a természeti környezet megismertetését és megszerettetését célzó munkára) érdemes helyezni a hangsúlyt, míg a fenntarthatóságra nevelést (vagyis a személyes és közösségi életvitel környezetterhelésének csökkentésére irányuló ismeretátadást) e táborokban jó szokások bevezetésével és példamutatással érdemes megvalósítani. Felnőtt-táborok esetében a globális nevelés (azaz a bolygóléptékű társadalmi-ökológiai kölcsönhatások rendszerében eligazodást segítő ismeretek fejlesztése) és a fenntarthatóságra nevelés kaphat nagyobb hangsúlyt, de itt is komoly helyet érdemel a természeti környezetünkhöz fűződő viszonyunk ápolása. Olvass tovább…
Kategóriák: Cselekvési tippek, Középhaladó, Oktatásunk100 Ft99 Ft -
Klein Sándor, Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon
TovábbKlein Sándor, Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon
Egy tudományos igényű, tartalmas, 700 oldalas összefoglaló kötet a tömegoktatás alternatív pedagógiai irányzatairól és iskoláiról. Különösen értékessé teszi a könyvet, hogy a szerzők szinte mind a 32 fejezetben hazai példákon és jógyakorlatokon keresztül mutatják be az egyes irányzatokat, iskolákat, témákat és tanáregyéniségeket. A mű lényegében egy pedagógiatörténeti áttekintés, amely azt bizonytíja, hogy az alternatív iskolák filozófiai alapjai, illetve pedagógiai eszközei már csaknem egy évszázada készen állnak. A szerzők továbbá amellett érvelnek, hogy az oktatásügyben is érték a sokszínűség.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: alternatív iskolák, környezeti nevelés, módszertan -
Herbert Renz-Polster, Gerald Hüther: Vissza a gyökerekhez – Így fejlődnek “ezek a mai gyerekek”
TovábbHerbert Renz-Polster, Gerald Hüther: Vissza a gyökerekhez – Így fejlődnek “ezek a mai gyerekek”
A német szerzőpáros egyik tagja gyermekorvos, társa pedig a neurobiológia professzora. Könyvükben a természet emberekre gyakorolt hatását járják körül, különös tekintettel a gyermekek fejlődésére. Fókuszpontjukban az az állítás áll, hogy nincs jobb, fejlesztőbb közeg a természetnél, hiszen ott szinte minden adott, amire szüksége van gyermekeinknek: kellő számú és változatos ingerek, kihívások, lehetőség az önszerveződésre, illetve a kötődésre egymáshoz és más élőlényekhez. Ráadásul a szabadban töltött idő egészségünkre is jó hatást gyakorol. A könyv értékét növeli, hogy számot vet az ember alkotta világ nyújtotta lehetőségekkel is, és nem hallgatja el annak értékeit sem. Ugyanakkor egyértelműen felhívja a figyelmet a természettől való elidegenedés okozta veszélyekre, s utat mutat “vissza a természetbe”.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: egészség, gyermeknevelés, környezeti nevelés, otthontanulás, természetközelség
Vélemények
Még nincsenek értékelések.