Magosfa Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány – Kismaros
A Magosfa Alapítvány munkatársai elsősorban általános iskolás, legfeljebb 15 fős gyermekcsoportoknak tartanak tartalmas, környezeti nevelési célú foglalkozásokat. A terepi és beltéri modulokról, szakkörökről, előadásokról a honlapon és a megadott elérhetőségeken tájékozódhatunk.
Link: http://www.magosfa.hu/kornyezeti-neveles/
Ezeket is láttad már?
-
David Orr: Mi az oktatás célja? In: Paradigmaváltás?! 63-72.o.
TovábbDavid Orr: Mi az oktatás célja? In: Paradigmaváltás?! 63-72.o.
David W. Orr leginkább az oktatás és a környezettudatos gondolkodásmód kapcsolatát boncolgató írásai révén vált híressé, ez az esszéje is egy ezek közül. Fókuszában hat, az oktatás szempontjából kulcsfontosságú kulturális mítosz (azaz meggyőződés) megkérdőjelezése áll. Orr világossá teszi azt is, hogy a környezeti nevelés – jó esetben – nem csupán ismeretterjesztést jelent, hanem kultúránk alapvető meggyőződéseinek (és értékeinek) újragondolását is.
Kategóriák: Cikkek, tanulmányok, Oktatásunk -
Daniel Quinn: Az iskoláztatás rejtett programja
TovábbDaniel Quinn: Az iskoláztatás rejtett programja
Az ökológiai témákban egykor sokat publikált amerikai író írásában az iskolarendszerrel, illetve még inkább, a mögötte meghúzódó kultúránkkal kapcsolatos nézeteit osztja meg. Őszintén fogalmaz: “Ahelyett, hogy két-három évig olyasmikre tanítjuk a gyerekeket, amiket amúgy is elkerülhetetlenül megtanulnak, miért nem olyasmikre tanítjuk inkább őket, amiket amúgy nem feltétlenül fognak megtanulni, és amiket abban a korban éppenséggel még élveznének is?” Erre példákat is hoz. Véleménye szerint emellett az oktatási rendszernek jellegzetessége, hogy olyan emberré formál bennünket, akiknek nincsenek meg a fenntartható élethez szükséges valódi készségeik. Az iskolai oktatás alternatívájaként az otthontanulást és az egyéb iskolamentes nevelési programokat ajánlja.
Kategóriák: Cikkek, tanulmányok, Oktatásunk Címkék: alternatív iskolák, oktatás kritika, otthon tanulás -
Takács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
TovábbTakács-Sánta András és mtsai: A borsó nem zacskóban terem – ez komoly? – tanyapedagógia Magyarországon In: Építőkockák egy új világhoz – Ökológia, közösség, boldogulás – helyben!, 96-103.oldal
A gyerekek megtapasztalhatják, honnan és hogyan érkezik az étel az asztalukra. Láthatnak élőben disznót, fejhetnek tehenet, gondozhatnak csirkét. Az állam mögé állt a hazai tanyapedagógiai programnak, ám az egyelőre mégsem működik.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk
Vélemények
Még nincsenek értékelések.