Könyvtár a kertben, kert a könyvtárban
Az Óbudai Platán Könyvtár – Ezüsthegyi Könyvtár 2020-ban nemzetközi Zöld Könyvtár Díjban részesült. Törekvéseikről, jógyakorlataikról szól a cikk.
Könyv, Könyvtár, Könyvtáros (2020/5)
Link: https://epa.oszk.hu/01300/01367/00328/pdf/EPA01367_3K_2020_05_19-27.pdf
Ezeket is láttad már?
-
Linda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan
TovábbLinda Booth Sweeney Ed.D., Dennis Meadows: Rendszergondolkodás játékosan
A „Növekedés határai” című világhírű tanulmány egyik szerzője, Dennis Meadows és szerzőtársa, Linda Booth Sweeney egy igazán átgondolt és széles körben használható kézikönyvet állított össze tanulási és rendszergondolkodási képességek fejlesztésére. A bevezető gondolatok című fejezet bőséges elméleti hátteret biztosít ahhoz, hogy megértsük, miért olyan égetően fontos, hogy elsajátítsuk a rendszergondolkodást. A könyv játékosan – de nem gyerekesen – vezeti rá az olvasót (a játékosokat) a rendszergondolkodás elemeire és gondolkodási sémáira. A 30 különféle játék, megannyi változatban, remek sorvezető kiscsoportos foglalkozásokhoz és közösségi összejövetelekhez. A „játékok összegző mátrixa” oldal segítségével könnyedén el tudjuk dönteni, melyik játék milyen nevelési, szemléletformálási célokat szolgál, s kikkel érdemes játszani.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: játék, módszertan, rendszergondolkodás -
Cédrus folyóirat
TovábbCédrus folyóirat
1997 és 2001 között létezett ez a kiváló lap, amelynek fő profilja a környezeti nevelés volt – annak mind elméletéről, mind pedig gyakorlatáról számos értékes tanulmány, esszé, interjú, recenzió jelent meg benne. Döntő többségük sok év múltán sem tekinthető elavultnak.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk -
Klein Sándor, Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon
TovábbKlein Sándor, Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon
Egy tudományos igényű, tartalmas, 700 oldalas összefoglaló kötet a tömegoktatás alternatív pedagógiai irányzatairól és iskoláiról. Különösen értékessé teszi a könyvet, hogy a szerzők szinte mind a 32 fejezetben hazai példákon és jógyakorlatokon keresztül mutatják be az egyes irányzatokat, iskolákat, témákat és tanáregyéniségeket. A mű lényegében egy pedagógiatörténeti áttekintés, amely azt bizonytíja, hogy az alternatív iskolák filozófiai alapjai, illetve pedagógiai eszközei már csaknem egy évszázada készen állnak. A szerzők továbbá amellett érvelnek, hogy az oktatásügyben is érték a sokszínűség.
Kategóriák: Könyvek, kiadványok, Oktatásunk Címkék: alternatív iskolák, környezeti nevelés, módszertan
Vélemények
Még nincsenek értékelések.